انواع موکت در کرج

انواع موکت در کرج

انواع موکت در کرج با جنس های متفاوت در بازار وجود دارد؛ اما رایج ترین آن ها نایلون، پلی استر، پلی پروپیلن، اکریلیک و پشم است.

دو ویژگی در هنگام انتخاب موکت باید مورد توجه قرار گیرد. یکی نوع الیاف طبیعی یا مصنوعی که در ساخت موکت استفاده می شود و دیگری اندازه بلندی پرز های موکت است که میزان راحتی زیر پاهای شما را تعیین می کند.

این دو ویژگی با توجه به محل استفاده از انواع موکت، باید در نظر گرفته شود. سایر ویژگی ها از جمله طرح و رنگ موکت، بسته به سلیقه و دکوراسیون محل مورد نظر، توسط خریدار و یا مشاور دکوراسیون، مورد بحث و بررسی قرار داده می شود.

در ادامه اصطلاحات متداول درباره موکت و همچنین جنس های مختلف آن مورد بررسی قرار داده شده است.

موکت فروشی در کرج

ما در این سایت در هر منطقه لیست موکت فروشی کرج در همان منطقه را به همراه نام و شماره تماس فروشگاه قرار داده ایم تا قبل از خرید، بتوانید قیمت ها را مقایسه کنید.

فروش انواع موکت در کرج به صورت خرده و عمده امکان پذیر است که مشتری بسته به نیاز خود اقدام به خرید می نماید.

موضوع مهم برای مشتری مقایسه قیمت ها، تنوع انواع طرح ها و جنس های موکت و همچنین سهولت دسترسی به فروشگاه مورد نظر می باشد.

به همین منظور لیستی از موکت فروشی ها در سراسر کرج در اختیار شما قرار داده شده است.

لیست موکت فروشی های کرج

برای خرید انواع موکت در کرج، به لیست زیر مراجعه کنید و پس از مقایسه قیمت و فروشگاه مورد نظر در منطقه مورد نظر خود، اقدام به خرید موکت دلخواه خود کنید.

موکت ایلیا                         میدان شاه عباسی                     02632231608

موکت ایرانیان                     اهری، جاده ملارد                        02636660744

فروشگاه سعید                   سه راه گوهردشت                      02634205951

فروشگاه زندگی مدرن          رجائی شهر، بلوار ملک شاه          09124671933

نمایندگی پالاز موکت            میدان آزادگان، خیابان برغان           02632243011

فروشگاه موکت شریفی        بین 45 متری گلشهر و میانجاده     02632243011

لیست موکت فروشی در کرج

موکت فروشی ارزان در کرج

موکت یکی از مقرون ‌به ‌صرفه ‌ترین راه ‌ها برای شخصی سازی و یا تغییر دکوراسیون برای هر خانه است.

با انتخاب گسترده ای از گزینه های سبک ها و طراحی هایی که می تواند نتیجه مطلوب را به شما بدهد، این گزینه می تواند بسیار پرطرفدار و ارزان به شمار بیاید.

اما به طور کلی معمولاً عمده فروشی ها، موکت فروشی ارزان کرج محسوب می شوند. در بیشتر مواقع عمده فروشی های موکت در هر منطقه ای، قیمت پایین تری نسبت به فروشگاه ها و تأمین کننده تمام خدمات دارند.

شما می توانید نوع و متراژ موکت مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید؛ سپس در صورت نیاز به نصاب موکت، به صورت جدا تنها برای نصب موکت منزل خود، نصاب موکت در محدوده خود را سرچ کنید.

قیمت موکت در کرج

قیمت انواع موکت کرج و هر منطقه دیگر، با توجه به نوع موکت، متراژ آن، جنس الیاف، اندازه پرز و ایرانی و خارجی بودن آن متفاوت است.

با توجه به فاکتورهای ذکر شده، هیچ موکت فروشی نمی تواند قیمت دقیق موکت مورد نظر شما را برآورد کند.

اما به طور حدودی قیمت موکت از ممکن است از متری 30 هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان در بازار موجود باشد.

انتخاب نوع موکت و به دنبال آن قیمت موکت، به مکانی که موکت برای آن جا تهیه می کنید بستگی دارد. مثلاً اگر موکت برای بخشی از پذیرایی به کار برود، بدیهی است که جنس و الیاف آن باید چشمگیر و شکیل باشد که بالطبع قیمت بالاتری نیز دارد.

نصاب موکت در کرج

راهنمای انتخاب بهترین موکت

1 – شناختن جنس موکت

شناخت جنس موکت و کاربردهای آن می تواند اولین قدم در خرید موکت است. قیمت موکت بر اساس جنس موکت بالا و پایین می شود.

2 – بررسی مدل های مختلف موکت

همانند جنس موکت، مدل های موکت ها نیز متنوع است. مدلی که مناسب دکوراسیون خانه یا محل کار شما خواهد بود را انتخاب کنید.

3 – در نظر گرفتن قیمت موکت

قیمت موکت با توجه به جنس موکت، رنگ و طرحی که دارد متفاوت است. پیش از اینکه بخواهید موکتی تهیه کنید بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن بودجه بهترین و باکیفیت ترین را تهیه کنید.

4 – بررسی کیفیت موکت

کیفیت موکت به غیر از جنس موکت به نوع بافت آن نیز بستگی دارد. اگر موکت با جنس خوب اما بافت نامناسب بخرید ممکن است خیلی زود از بین بروند. بخصوص موکت های پشمی یا موکت تافتینگ ها که پرزهای بلندتری دارند و ممکن است در اثر راه رفتن این پرزها از جای خود خارج شوند. همچنین نحوه نصب موکت نیز به دوام و کیفیت آن مرتبط است.

5 – اندازه گیری فضای اتاق

پیش از اینکه به خرید موکت بروید فضای اتاقتان را به درستی اندازه گیری کنید.

6 – انتخاب طرح و رنگ مناسب

گاهی یک موکت ساده می تواند بهترین انتخاب برای یک اتاق باشد چرا که به خوبی سایر وسایل اتاق و چیدمان را تکمیل می کند. گاهی نیز ممکن است فضای اتاق نیاز به یک تحول داشته باشد که در این صورت طرحی زیبا و متنوع می تواند آن تحولی که می خواهید را در فضا ایجاد کند.

نصب موکت در کرج

برای نصب موکت کرج می توانید نصاب در منطقه مورد نظر خود را سرچ کنید و مراحل و زمان نصب را با وی هماهنگ نمایید.

ما در همین سایت تعدادی نصاب موکت در کرج در مناطق مختلف را معرفی کرده ایم که در صورت نیاز می توانید از قسمت خانه وارد محل مورد نظر شوید.

انواع موکت در کرج

انواع موکت در کرج

راهنمای خرید موکت

خرید موکت به نظر ساده می‌آید اما در حقیقت پیچیدگی‌ها و چالش‌های متعددی خواهد داشت و همان‌گونه که برای خرید انواع فرش‌های ماشینی و دستباف باید نکات مختلفی را مد نظر قرار داد برای خرید موکت‌ها نیز لازم است که به فاکتورهای مختلفی توجه داشت چرا که امروزه انواع مختلفی از موکت‌ها در دسترس هستند و هر کدام می‌توانند ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی داشته و از کاربردهای مختلفی برخوردار باشند.

انواع موکت در کرج

اصطلاحات مهم درباره انواع موکت

موکت ها لغت نامه مخصوص به خود را دارند که هنگام خرید، با آن مواجه خواهید شد. معنی چهار عبارت کلیدی را بیاموزید که به شما کمک می کند با اطمینان در مورد یک موکت تحقیق و انتخاب کنید.

  • الیاف موکت: رویه موکت از رشته های الیاف ساخته شده است. الیاف موکت می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد.
  • پرز موکت: منظور از پرز، ارتفاع حلقه های الیاف روی موکت است. یک موکت می تواند دارای پرز کم با الیاف کوتاه، پرز بلند یا پرز عمیق باشد که با الیاف بلندتر ساخته شده است.
  • تراکم موکت: تراکم به میزان نزدیکی الیاف به یکدیگر در پایه موکت اشاره دارد. موکت های با تراکم بالاتر معمولا دوام بیشتری دارند.
  • پد موکت: پد به بالشتک یا ماده ای گفته می شود که در زیر موکت نصب می شود. یک پد عایق، از ساییدگی بیش از حد زیر موکت محافظت می کند. یک پد همچنین می تواند از نفوذ لکه ها به کف زیرین و خراب کردن آن جلوگیری کند.

جنس الیاف انواع موکت در کرج

الیاف موکت از جنس های گوناگونی تشکیل شده اند که بدون شک هر یک از جنس ها بر روی قیمت و کیفیت آن ها تأثیر می گذارد.

جنس الیاف انواع موکت در کرج

موکت با جنس نایلون

نایلون بسیار نرم، بادوام و مقاوم در برابر لکه و سایش است. این نوع جنس، یکی از محبوب ترین الیاف موکت است و بسیاری از موکت های مصنوعی از نایلون ساخته می شوند.

در برابر سایش، رطوبت و پوسیدگی مقاومت خوبی دارد و به راحتی رنگ می شود و رنگ خود را به خوبی حفظ می کند. معمولاً قیمت مقرون به صرفه ای دارد و ارزان تر از پشم اما گران تر از سایر مواد مصنوعی است.

این موکت ها اگر به خوبی مراقبت شوند، می توانند بین 12 تا 15 سال دوام بیاورند و به یکی از بادوام ترین الیاف مصنوعی تبدیل شوند.

پلی پروپیلن (الفین)

یکی از انواع موکت در کرج، موکت با الیاف بلی پروپیلن یا الفین است. پلی پروپیلن یکی دیگر از الیاف موکت محبوب است که در کاربردهای تجاری و تعداد روزافزون مکان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریباً به نرمی نایلون است.

الیاف پلی پروپیلن که به نام اولفین نیز شناخته می شود شبیه پشم طبیعی است و اغلب به عنوان جایگزین پشم مصنوعی استفاده می شود.

این الیاف بسیار مقاوم در برابر لکه است، اما مستعد کثیف شدن و چسبیدن به روغن ها است که به نوبه خود کثیفی را جمع می کنند. با این حال، تمیز کردن آن نسبتاً آسان است و حتی در برخی موارد می توان از سفید کننده استفاده کرد.

پلی پروپیلن به اندازه نایلون قابل ارتجاع نیست، بنابراین معمولاً برای موکت های حلقه ای مانند بربرها استفاده می شود.

هزینه موکت پلی پروپیلن کمی کمتر از بسیاری از فرش های نایلونی است اما بیشتر از پلی استر و اکریلیک است.

موکت جنس پلی استر

پلی استر به دلیل توانایی خود در نگه داشتن رنگ های زنده و مقاوم در برابر محو شدن بسیار ارزشمند است. از آنجایی که این الیاف ساخته دست بشر است، نسبت به سایرین نیز ضد حساسیت است.

یکی از انواع موکت های پلی استر، که با نام پلی استر / پت شناخته می شود، از بطری های پلاستیکی بازیافتی ساخته می شود و آن را دوستدار محیط زیست می کند.

اشکال اصلی آن این است که پلی استر مستعد صاف شدن در زیر وزن است و آن را به انتخاب بدی برای مناطق پر تردد تبدیل می کند. همچنین می تواند مستعد لکه های روغنی باشد که پاک کردن آن ها از الیاف پلی استر بسیار سخت است.

موکت پشمی در کرج

موکت های اکریلیک

یکی از انواع موکت در کرج، موکت های اکریلیک هستند. اکریلیک گاهی اوقات به عنوان “پشم مصنوعی” به بازار عرضه می شود، زیرا احساس و ظاهر پشم را با کسری از قیمت ارائه می دهد.

این موکت ها مقاومت خوبی در برابر الکتریسیته ساکن، رطوبت، کپک زدگی، محو شدن و لک شدن دارد. اما این ماده چندان بادوام نیست و در مناطق پر رفت و آمد به خوبی دوام نمی آورد.

این نوع موکت گاهی اوقات با پشم مخلوط می شود. اکریلیک ها در صورت رنگ آمیزی با مواد شیمیایی قلیایی خاص، مانند مواردی که در محصولات پاک کننده یافت می شوند، گاهی اوقات می توانند قهوه ای شوند.

موکت های پشمی

پشم، یک ماده طبیعی، مجلل و ماندگار، نرم ترین الیاف فرشی است که می توانید پیدا کنید. متأسفانه، پشم کم عیار بیشتر مستعد لکه شدن است، در حالی که پشم مرغوب بسیار گران است.

برخی از تولید کنندگان پشم را با الیاف مصنوعی ترکیب می کنند تا موکتی با مزایای هر دو ایجاد کنند. ترکیب پشم و اکریلیک بسیار رایج است.

فرش پشمی خالص بدون مواد شیمیایی یا افزودنی ساخته شده است که آن را برای کسانی که آلرژی یا حساسیت به مواد شیمیایی دارند انتخابی عالی می کند.

اما به عنوان یک ماده طبیعی، پشم می تواند در معرض آسیب ناشی از رطوبت و کپک باشد که از مواد آلی تغذیه می کند.

موکت سیزال در کرج

موکت سیزال

موکت های شمع حلقه ‌ای که به ‌عنوان شمع بریده‌ نشده یا شمع بربر نیز نام ‌گذاری شده، برای نوع خاصی از شمع ‌های گره‌ دار است که در شمال آفریقا استفاده می‌ شود. در این موکت ها کل حلقه نخ را روی سطح قطعه دست نخورده باقی می ‌گذارند.

این موکت ها دوام بالایی دارند و در برابر لکه‌ ها مقاوم هستند و تمیز کردن آن ها را آسان‌ تر می ‌کند. این نوع موکت ها برای کاربردهای تجاری پر رفت و آمد یا مکان های خانوادگی پر رفت و آمد مانند اتاق های تفریحی مناسب هستند. همچنین فرورفتگی های ناشی از رد پا و خلاء را نشان نمی دهند.

موکت پرز حلقه ‌ای انواع مختلفی دارد، مانند یک حلقه تراز، که در آن حلقه ‌های الیافی همگی طول دارند، و حلقه‌ های طرح ‌دار، که در آن حلقه‌ ها ارتفاع‌ های متفاوتی دارند. همچنین ممکن است یک موکت دارای ساختار برش و حلقه باشد که در آن برخی از الیاف بریده شده و برخی دیگر حلقه می شوند.

نوع خاصی از موکت‌ های پرز حلقه‌ ای، موکت سیزال است که در آن حلقه‌ هایی با رنگ‌ های مختلف و گاهی ارتفاع‌ های متفاوت در ردیف ‌هایی قرار می‌ گیرند تا سطحی بافت ‌دار و طرح ‌دار ایجاد کنند.

موکت پرز کوتاه

بسیاری از انواع موکت در کرج از جمله پرز کوتاه و پرز بلند موجود می باشند. موکت های پرز کوتاه سبکی از موکت است که در آن الیاف قیچی می شوند. این به طور معمول موکت های نرم، جذاب و آسان برای تمیز کردن را تولید می کند.

با تغییر زاویه برشی که حلقه را برش می دهد، یا با استفاده از روش های مختلف روی نخ قبل و بعد از قرار دادن آن در پشتی، می توان سبک های مختلفی را ایجاد کرد.

از طرف دیگر، پرزهای بریده شده، دیدن ردپاها و مسیرهای جاروبرقی را آسان تر می کند. تک تک الیاف دارای پیچ و تاب است که به موکت کمک می کند در برابر له شدن مقاوت کنند.

اگرچه موکت های پرزدار بسیار محبوب ‌تر از موکت های لوپ هستند، اما آن ها آن‌ قدر بادوام نیستند و نیاز به تعویض بیشتردارند.

موکت پرز بلند در کرج

موکت پرز بلند

اصطلاح پرز بلند به نوع خاصی از موکت پرز بریده با الیاف بسیار نرم و متراکم اشاره دارد. الیاف نسبتا بلند به صورت مستقیم به سمت بالا و پایین می ایستند تا سطحی شاداب و مبهم ایجاد کنند.

اشکال این سبک این است که آن رشته ها به راحتی توسط پاها و جاروبرقی خرد می شوند و آثاری روی سطح آن باقی می مانند.

همچنین مستعد ساییدگی و پارگی و همچنین لکه شدن است و باعث می‌ شود به بهترین شکل برای استفاده در مکان‌ های کم تردد مانند اتاق‌ های نشیمن رسمی مناسب باشند. آن ها همچنین تا حدودی گران تر از موکت های پرز کوتاه هستند.

پد موکت

طول عمر موکت شما می تواند تا حد زیادی به نوع پد پشت آن بستگی داشته باشد. استفاده از یک پد بی کیفیت، نادرست یا بدون پد می تواند باعث چروک شدن، سگک شدن، لایه برداری، آسیب رساندن به درزها یا فرسودگی سریع موکت شود.

روکش موکت معمولاً از انواع فوم، الیاف مصنوعی یا لاستیک ساخته می ‌شود و درجات، تراکم (وزن) و ضخامت‌ های مختلفی در دسترس است.

با این حال، به یاد داشته باشید که پد ضخیم تر همیشه برای برخی از موکت ها، پد بهتر نیست. به عنوان مثال، موکت بربر به یک پد نازک اما سفت نیاز دارد. اگر در منزل خود گرما از کف دارید، به یک پد موکت غیر عایق نیاز دارید.

برای مطالعه و تحقیق بیشتر در این زمینه، این سایت به عنوان یک منبع خارجی معتبر در اختیار شما قرار دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *