انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری در کرج

امروزه انواع کاغذ دیواری در کرج با برندهای ایرانی و خارجی و با قابلیت های گوناگون در بازار موجود است. برخی از رایج ترین انواع آن عبارتند از وینیل، پارچه ای، کاغذی، سه بعدی، طرح آجر، طرح چوب، کاغذ دیواری پشت چسب دار، قابل رنگ آمیزی، قابل شستشو و غیره.

کاغذ دیواری پشت چسب دار یک انتخاب محبوب برای آپارتمان های اجاره ای است زیرا می توان آن را با حداقل آسیب به سطح دیوار جدا کرد.

هر نوع از کاغذدیواری ها دارای ویژگی های منحصر به فرد و مهارت نصب مخصوص به خود است. انتخاب نوع کاغذ دیواری به نیازها و ترجیحات خاص کاربر بستگی دارد.

انواع مختلف کاغذ دیواری در کرج

کاغذ دیواری یک ماده تزئینی است که برای پوشاندن دیوارهای اتاق استفاده می شود. کاغذ دیواری ها در طیف گسترده ای از مواد، الگوها و رنگ ها موجود هستند، که آن را به یک انتخاب همه کاره و محبوب برای صاحبان خانه تبدیل می کند.

در اینجا برخی از رایج ترین انواع کاغذ دیواری آورده شده است:

کاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذ دیواری از انواع مقرون به صرفه است اما دوام آن نسبت به انواع دیگر کمتر است. شاید برای کسانی که خصلت تنوع طلبی در آن ها بارز است؛ استفاده از این نوع کاغذ دیواری بد نباشد.

انواع مختلف کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری های نانو دوام بالایی دارند و علاوه بر آن عایق صوتی و حرارتی خوبی محسوب می شوند. هزینه این نوع کاغذ دیواری شاید کمی بالاتر از کاغذ دیواری کاغذی باشد؛ اما به نوعی در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل

کاغذ دیواری وینیل محبوب ترین نوع کاغذ دیواری است. بادوام، قابل شستشو و تمیز کردن این نوع کاغذ دیواری آسان است. همچنین در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع موجود است.

کاغذ دیواری وینیل به دلیل ماندگاری و تمیز کردن آسان شناخته  تر است و برای مناطق پر رفت و آمد مناسب به نظر می رسد.

کاغذ دیواری پارچه ای

بافت کاغذ دیواری پارچه ای ترکیبی از کاغذ و الیاف پارچه است. قابلیت نصب آسان و رنگ آمیزی دارد.

کاغذ دیواری نانوون

این نوع کاغذ دیواری از الیاف طبیعی مانند جوت یا سیزال ساخته شده است. دارای سطحی بافتی است که حس لوکسی را به هر اتاق اضافه می کند.

این نوع کاغذ دیواری ها قیمت بالاتری دارند و علاوه بر زیبایی و جذابیت خاص، دوست محیط زیست هستند.

کاغذ دیواری چسبی

کاغذ دیواری چسبی نوعی کاغذ دیواری است که دارای پشتی چسبنده است. نصب و برداشتن آن آسان است، و آن را به گزینه ای محبوب برای خانه های اجاره ای و همینطور نصاب این نوع کاغذ دیواری تبدیل کرده است.

کاغذ دیواری قابل نقاشی

کاغذ دیواری قابل رنگ آمیزی نوعی کاغذ دیواری است که با هر رنگ لاتکسی قابل رنگ آمیزی است. این یک راه عالی برای تغییر رنگ دیوارها متناسب با هر دکوراسیونی است.

علاوه بر انواع کاغذ دیواری ذکر شده در بالا، چندین فاکتور دیگر نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب کاغذ دیواری در نظر بگیرید، مانند طرح، رنگ و نصب.

الگوی کاغذ دیواری می تواند تن اتاق را تنظیم کند، در حالی که از رنگ می توان برای ایجاد حالت خاصی استفاده کرد. پایان کاغذ دیواری نیز می تواند مهم باشد، زیرا می تواند ظاهر و احساس کلی اتاق را تحت تاثیر قرار دهد.

انتخاب انواع کاغذ دیواری

انتخاب انواع کاغذ دیواری در کرج بسته به نیاز

برای تعیین بهترین نوع کاغذ دیواری برای نیازها و ترجیحات خاص خود، کاربران باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرند:

دوام

میزان دوام مورد نیاز را بر اساس محل نصب کاغذ دیواری در نظر بگیرید. مناطق پر رفت و آمد ممکن است به گزینه های بادوام تری مانند کاغذ دیواری وینیل نیاز داشته باشند.

تعمیر و نگهداری

نیازهای نگهداری انواع کاغذ دیواری را ارزیابی کنید. برخی قابل شستشو هستند و به راحتی تمیز می شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به مراقبت ظریف تری نیاز داشته باشند.

سبک و طراحی

کاغذدیواری را انتخاب کنید که متناسب با طرح زیبایی شناسی متناسب با محل مورد نظر باشد. بافت، الگو و رنگی را در نظر بگیرید که به بهترین وجه مکمل دکوراسیون موجود است.

نصب

سهولت نصب را در نظر بگیرید. برخی از کاغذ دیواری ها، مانند انواع برچسب دار آن ها، برای استفاده آسان طراحی شده اند به راحتی نیز قابل جداسازی هستند.

آب و هوای محل زندگی

کاغذ دیواری بهتر است با توجه به محل زندگی  کاربر انتخاب شود. بعضی از کاغذ دیواری ها و حتی چسب های مخصوص آن ها، در آب و هوای مرطوب ماندگاری زیادی ندارند.

بودجه

بودجه پروژه را تعیین کنید، زیرا انواع کاغذ دیواری ها از نظر هزینه متفاوت هستند. هنگام انتخاب هر نوع کاغذ دیواری، اجرت نصب آن نوع را از فروشنده جویا شوید.

با ارزیابی دقیق این عوامل، کاربران می توانند تصمیم آگاهانه ای در مورد اینکه کدام نوع کاغذ دیواری به بهترین وجه با نیازها و ترجیحات خاص آن ها مطابقت دارد، بگیرند.

علاوه بر این، مشاوره با یک متخصص آگاه در این زمینه می تواند راهنمایی های بیشتری را در انتخاب مناسب ترین نوع کاغذ دیواری ارائه دهد.

نگهداری انواع کاغذ دیواری

نگهداری از انواع کاغذ دیواری در کرج

انواع مختلف کاغذ دیواری بر اساس مواد و ساختارشان، روش های نگهداری متفاوتی دارند. در ادامه برخی از این روش های نگهداری برای انواع رایج کاغذ دیواری آورده شده است:

نگهداری کاغذ دیواری وینیل

این نوع کاغذ دیواری بادوام و قابل شستشو است و همین امر نگهداری آن را آسان می کند. می توان آن را با مواد شوینده ملایم و اسفنج تمیز کرد و برای مناطق پر رفت و آمد مناسب است.

کاغذ دیواری پارچه ای

کاغذ دیواری پارچه ای نیاز به مراقبت ظریف تری دارد. برای از بین بردن گرد و غبار و زباله ها باید با جاروبرقی به آرامی روی آن ها کشیده شود. لکه ها باید بلافاصله با استفاده از یک پارچه تمیز مرطوب شده با محلول ملایم برطرف شوند.

کاغذ دیواری پشت چسب دار

نگهداری از این نوع کاغذ دیواری ها آسان است زیرا اغلب در برابر آب مقاوم است و می توان آن را با یک پارچه مرطوب پاک کرد. اجتناب از استفاده از پاک کننده های ساینده که می توانند به چسب آسیب برسانند، مهم است.

کاغذ دیواری پتینه و برجسته

کاغذ دیواری های پتینه باید به آرامی با یک پارچه خشک یا یک برس نرم تمیز شود تا به الیاف ظریف آسیب نرساند. این نوع کاغذ دیواری ها قابل شستشو نیستد، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد لکه باید دقت بیشتری کرد.

کاغذ دیواری قابل شستشو

همانطور که از نام آن پیداست، کاغذ دیواری قابل شستشو را می توان با یک اسفنج یا پارچه مرطوب تمیز کرد. استفاده از شوینده ملایم و اجتناب از رطوبت بیش از حد برای جلوگیری از آسیب بسیار مهم است.

کاغذ دیواری قابل رنگ آمیزی

کاغذ دیواری قابل رنگ را می توان با یک پارچه مرطوب تمیز کرد، اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به سطح بافت، مهم است که از شستشوی بیش از حد خودداری کنید. پس از رنگ آمیزی، باید مانند یک دیوار رنگ شده نگهداری شود.

این الزامات نگهداری، دستورالعمل ‌های کلی هستند و پیروی از دستورالعمل‌ های خاص سازنده برای هر نوع کاغذ دیواری برای اطمینان از مراقبت و ماندگاری مناسب ضروری است.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب هر مکان، نکاتی را باید در نظر داشته باشید. در اینجا چند نکته برای انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مکان ها گوناگون آورده شده است:

اندازه و شکل اتاق را در نظر بگیرید. اگر اتاق کوچکی دارید، بهتر است یک کاغذ دیواری با رنگ روشن با الگوی کوچک انتخاب کنید. اگر اتاق بزرگی دارید، می توانید کاغذ دیواری جسورانه تری با الگوی بزرگتر انتخاب کنید.

به حالتی که می خواهید در اتاق ایجاد کنید فکر کنید. آیا فضای آرامش بخشی می خواهید؟ فضای بازی؟ یک فضای رسمی؟ رنگ و طرح کاغذ دیواری می تواند به شما در ایجاد حالت دلخواه کمک کند.

مکان اتاق را در نظر بگیرید. اگر برای حمام یا آشپزخانه کاغذ دیواری می کشید، باید کاغذدیواری را انتخاب کنید که در برابر آب مقاوم باشد و به راحتی تمیز شود.

قبل از خرید، از کاغذ دیواری نمونه بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا ببینید که کاغذ دیواری در خانه شما چگونه به نظر می رسد و مطمئن شوید که از رنگ و طرح آن راضی هستید.

برای آشنایی بیشتر با انواع کاغذ دیواری از یک منبع خارجی، مجله آمریکایی ROMAN را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *