انواع کفپوش در کرج

انواع کفپوش در کرج

به پوششی که در کف ساختمان استفاده می‌شود کفپوش می‌گویند. انواع کفپوش در کرج متناسب با سلیقه همه افراد در بازار کرج موجود است.

کفپوش می تواند ظاهر اتاق را متناسب با سلیقه شما تغییر دهد. در واقع کفپوش ها را می توان تعویض کرد.

به عنوان مثال کفپوش چوبی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کف اتاق است. البته این که چه کفپوشی انتخاب کنید بستگی به این دارد که به دنبال چه ظاهری باشید. بنابراین بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری و اقدام به خرید، انواع مختلف کفپوش را بررسی کنید.

بهتر است ابتدا به اتاق‌هایی که می‌خواهید کفپوش در آن انجام شود نگاه کنید و سپس نوع مناسبی را انتخاب کنید که با خانه شما هماهنگ باشد، علاوه بر این کفپوش انتخابی شما باید متناسب با نیاز و بودجه شما باشد.

از کفپوش‌ ها برای کف مکان‌ها و فضاهای مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال کفپوش کاشی ممکن است در دستشویی و آشپزخانه عالی باشد اما برای اتاق نشیمن مناسب نیست.
استفاده از انواع مختلف کفپوش می‌تواند نمای کلی اتاق را تغییر دهد. کاشی جلوه ارزان‌تر به مکانی که در آن استفاده می‌شود، می‌دهد اما کفپوش چوبی ظاهری لوکس به فضای اتاق می‌بخشد.

در این مطلب به بررسی انواع کفپوش در کرج می پردازیم.

انواع کفپوش

برای شناخت بیشتر کفپوش و انتخاب مدل های موجود باید به بررسی انواع کفپوش بپردازیم. کفپوش های متفاوتی را می توانید برای هر فضایی استفاده کنید ولی اینکه دقیقا کدام یک با بودجه شما سازگار باشد و همین طور کیفیت لازم را داشته، با مقایسه ای اجمالی درمورد انواع کفپوش براحتی می توانید انتخاب نهایی خود را داشته باشید.

انواع کفپوش ها را شما می توانید براحتی و با علم به مقاومت و کیفیت هر کدام ازمدل های نامبرده برای محیط خودتان انتخاب کنید.

۱-کفپوش چوبی

گونه‌های مختلف چوب از سختی مختلفی برخوردارند. انتخاب نوع چوب متناسب با میزان تردد پا در اتاق بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که کفپوش دچار فرسودگی نمی‌شود.

دو ویژگی گرمابخشی چوب و تداعی کردن طبیعت باعث شده تا کفپوش های چوبی با استقبال خوبی روبرو شوند. این کفپوش ها معمولا از چوب درختان مانند بلوط، گردو و گیلاس ساخته می‌شوند.

 

انواع کفپوش در کرج

انواع کفپوش چوبی

انواع کفپوش چوبی که بیشتر رایج است شامل پارکت، لمینت و ترموود می‌شود.
پارکت و لمینت را تقریبا در همه‌جا می‌توان استفاده کرد. از کفپوش اتاق خواب و سالن پذیرایی منزل تا کفپوش تراس و بالکن، کفپوش روف گاردن و حتی کفپوش دور استخر ویلا را می‌توان با انواع کفپوش‌ چوبی پوشاند.

پارکت و لمینت برای کفپوش خانه مقرون به صرفه‌ است. بهتر است برای محیط‌های مرطوبی مانند دور استخر از ترموود استفاده شود. پارکت های چوبی برای پذیرایی و اتاق ها مناسب تر هستند. تنوع بی نظیری دارند و اجرای پارکت چوبی فضای خانه را طبیعی تر و دلبخش نشان می دهد.

لمینت

کفپوش لمینت از یک یا دو لایه نازک ام‌دی‌اف ساخته شده است. برای نصب کفپوش لمینت نیاز به هیچ گونه چسب و مواد شیمیایی نیست. این نوع کفپوش ها توسط شیارهایی که به آن‌ها کلیک گفته می‌شود و دور تا دور لمینت‌ها وجود دارد به صورت نر و ماده در هم قفل می‌شوند.

کفپوش های عایق صدایی که وجود دارند نیز می توانند از نوع لمینت باشند.

پارکت چوبی

کفپوش پارکت به طور کامل از چوب‌های جنگلی ساخته شده است. یکی از معایب پارکت چوبی این است که از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردار نیستند و در صورتی که مراقبت لازم از آن ها صورت نگیرد پس از مدتی باد می‌کنند و یا در هنگام راه رفتن صدا می‌دهند.

انتخاب رنگ مناسب پارکت نیز همچنین تاثیر زیادی در زیبا به نظر رسیدن پارکت دارد.

کفپوش ترمووود

کفپوش ترمووود و به طور کلی ترمووود از استحکام بالایی برخوردار است. به دلیل همین استحکام بالا برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب است. این کفپوش علاوه بر این که زیبایی خاصی دارد بسیار سریع هم نصب می‌شود.

انواع کفپوش در کرج

۲-کفپوش پی‌ وی ‌سی

یکی از انواع کفپوش ساختمان کفپوش های پی وی سی است.کفپوش پی‌ وی ‌سی با نام کفپوش وینیل هم شناخته می‌شود.

کفپوش پی وی سی دارای انواع مختلفی می باشد و خانواده ی وسیعی از کفپوش ها پوشش می دهد به‌همین دلیل امروزه استفاده از کفپوش های پی وی سی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، شاید شما هم استفاده ازاین نمونه کفپوش را بپسندید.

یکی از متریال هایی که در لیست کفپوش های مورد استفاده اکثریت قرار می گیرد،کفپوش پی وی سی است. این مدل ها از مقاومت خوبی برخوردار بوده و در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم می باشند، به‌همین خاطر انتخاب مناسبی برای انواع فضا ها حتی آشپزخانه ها بشمار می آیند.

البته باید بدانید این کفپوشPVC  پی وی سی دارای ضخامت کمتری نسبت به کفپوش هایی مانند لمینیت و پارکت است. بنابراین باید در زمان استفاده ازآن ها درنظر داشته باشید سطح زیرین آن صاف و صیقلی باشد تا هیچ برجستگی یا برآمدگی حس نکنید.

این نوع کفپوش ها علاوه بر این که تا حدی عایق گرما و رطوبت هستند استفاده ازآن ها از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه و تمیز کردن آن ها نیز بسیار راحت است.

ماده پی وی سی ذاتا ضد آب و آنتی باکتریال است و درنتیجه استفاده ازاین کفپوش به هیچ عنوان شما دچار مشکل شست وشو نخواهد کرد. این نوع از کفپوش ها از لایه ای از جنس پی وی سی ساخته شده اند. سطح زیرین و رویی آن ها بوسیله روکش هایی  پوشانده می شوندکه نمایانگر طرح و نقش آن ها هستند.

انواع کفپوش در کرج

مزایای کفپوش پی وی سی

  • انعطاف‌پذیری بالا
  • نصب و نگهداری آسان
  • مقاومت بالا با خاصیت ارتجاعی
  • ضدآب بودن
  • طرح و رنگ‌های متنوع

۳-کفپوش سرامیکی

یکی از کفپوش هایی که قبلا در بین مردم محبوب بود و زیاد استفاده می‌شد کفپوش سرامیکی است که در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب وجود دارد.
قیمت کفپوش سرامیکی براساس کیفیت و اندازه آن مشخص می‌شود. هنگام خرید حتما به کیفیت، میزان جذب آب و میزان مقاومت در برابر ضربه و ضریب اصطکاک دقت کنید.
کفپوش سرامیکی طرح چوب گزینه مناسبی برای مواقعی است که شما به طرح چوب علاقه دارید اما امکان استفاده از کفپوش چوبی به هر دلیلی فراهم نیست.

کفپوش سرامیکی از گذشته تا بحال پر استفاده و پر طرفدار است. قطعا این موضوع دلایل متعددی دارد. همچنین تا به حال با پیشرفت تکنولوژی هم ظاهر و هم کیفیت آن تغییر کرده است.

درگذشته کفپوش ‌‌سرامیکی از محبوبیت بالایی بین مردم برخوردار بوده است و البته این بدلیل تنوع اندازه، رنگ و طرح دراین متریال و همینطور دوام بالای ی در برابر شست و شو با آب است.

انواع کفپوش در کرج

سرامیک ها در انواع لعاب دار و بدون لعاب وجود داشته که در نوع لعاب دار، سرامیک ها را با یک لایه لعاب که می تواند مات، نیمه براق و براق باشد درهنگام فرآوری تولید می پوشانند.

ضخامت هر قطعه سرامیک از۴ الی ۱۲ میلی متر است و سطح زیرین آن ها برای چسبیدن بهتر به‌کف زیرین زبر بوده و بوسیله دوغاب اطراف آن ها را پر میکنند.

  • سرد بودن سطح کفپوش سرامیکی خصوصا در فصول سرد سال
  • امکان شکستگی یا لب پریدگی در صورت اصابت ضربه
  • کثیف شدن درزهای ما بین کفپوش
  • دارای سطح لغزنده است که احتمال سرخوردن را بالا می‌برد

۴-کفپوش سنگی

سنگ یکی ازمصالحی است که تاریخ و قدمت استفاده ازآن به قدمت بشر بر میگردد. همواره استفاده ازیک مصالح ارگانیک و با دوام یکی از برترین انتخاب هایی است که میتوان برای یک خانه مسکونی انجام داد.

سنگ ها یکی از مصالح طبیعی و همینطور ازجمله گران ترین مصالح ساختمانی به‌شمار می آیند به همین دلیل مگر درپروژه های بسیار لوکس دراماکن معمول تر درفضاهایی ازآن ها استفاده میگردد که دوام بیشترمحیط مدنظر باشد.

بطور مثال از سنگ ساختمانی بیشتر در فضای آشپزخانه و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. کفپوش‌‌سنگی را میتوان درفضای بیرون و محوطه ساختمان نیزاستفاده کرد. ولیکن نوع سنگی که‌برای این کار استفاده می کنید قطعا باید متفاوت باشد.
سنگ ها انواع مختلفی دارند از کوارتز و مرمر و تراورتن گرفته تا سنگ های معمولی تر بر اساس بودجه و محیطی که قرار است درآن بهره برداری داشته باشید قابل استفاده است

انواع کفپوش در کرج

انتخاب کفپوش برای فسمت های مختلف خانه

خواه در حال ساخت خانه جدیدی باشید و یا قصد دارید در خانه فعلی خودتان تغییراتی ایجاد کنید بسیار مهم است که کف سازی داخلی ساختمان را برای قسمت‌های مختلف خانه چگونه انتخاب می کنید.

در اینجا ما خانه شما را به سه قسمت اصلی تقسیم کرده‌ایم: آشپزخانه، حمام و فضای منزل. نکاتی وجود دارد که هنگام تحقیق و تصمیم گیری نهایی برای خرید کفپوش برای هر یک از آن‌ها باید در نظر داشته باشید.

  • آشپزخانه ها

بسیاری از مردم آشپزخانه را قلب خانه می‌دانند. این مکان نه تنها جایی است که وعده‌های غذایی در آنجا آماده می‌شود بلکه یک فضای محبوب برای دور هم جمع شدن افراد خانواده است.

در این فضای پر رفت و آمد انتخاب نوع کفپوش مناسب و بادوام بسیار مهم است.

برای آشپزخانه انتخاب گزینه‌ای ضد آب بسیار حیاتی است. بعلاوه سطوحی که در هنگام خیس شدن لغزنده می‌شوند مناسب آشپزخانه نیستند خصوصاً اگر در منزل کودک یا فرد سالمند دارید.

در واقع مقاومت و ضدآب بودن کفپوش، مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب کفپوش آشپزخانه است. به طور کلی گزینه‌های خوب برای انواع کفپوش آشپزخانه، کاشی، سرامیک و سنگ طبیعی است که به عنوان ضد آب شناخته می‌شود.

همچنین کفپوش‌های پی‌وی‌سی که از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردارند گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

  • حمام

در حالی که ضد رطوبت بودن کفپوش در آشپزخانه بیشتر مورد توجه شما است، در حمام انتخاب ماده‌ای که بتواند در برابر تماس روزانه با آب مقاوم باشد بسیار مهم است.

کفپوش مرمر، کاشی و سرامیک یا کاشی های سنگ طبیعی ساخته شده از سنگ آهک، و یا گرانیت، گزینه‌های مناسب برای حمام هستند.

  • کفپوش فضای منزل

انتخاب شما برای کفپوش فضای نشیمن خانه تا حد زیادی به اولویت شخصی شما بستگی دارد. اگر گرما و ماندگاری چوب و ظاهر لوکس را می‌پسندید بهترین انتخاب کفپوش چوبی است.

بهترین روش برای محدود کردن گزینه‌های شما تعیین بودجه و نگاهی به نمونه‌های آنلاین انجام شده است تا ببینید که چه سبک‌ها و رنگ‌هایی بیشتر توجه شما را جلب می‌کند. و بهترین کفپوش خانه را برای منزل خود انتخاب کنید.

خرید کفپوش

یکی از مهم ترین عوامل درتصمیم گیری خرید یک کفپوش مناسب برای منزل یا محیط کار شما قطعا درنظر داشتن قیمت کفپوش است. البته که در بازار دکوراسیون داخلی قیمت کفپوش نوسانات خاص خودش را داشته و هم کفپوش های ارزان قیمت داریم و هم بسیار گران که هر کدام به نوبه ی خود خوبی و بدی های خاص خود را دارند.

چه عاملی درمقایسه بین دو محصول باعث می شود شما درآخر تصمیم و نتیجه گیری کنید و در نهایت خرید کفپوش خود را نهایی کنید.

یک فضای واحد را شما می توانید با کفپوش های متفاوتی پوشش دهید و عملا هر فضایی  می تواند با انواع کفپوش ها دکور گردد ولی اولویت هایی همیشه وجود دارند که بر تصمیمات ما تاثیر گذار هستند.

عواملی مانند کیفیت، دوام، ظاهر، زیبایی و همچنین عامل مهم قیمت. ما نیاز داریم باتوجه به آنچه درفضای موزد نظر ما می گذرد خرید کفپوش داشته باشیم.

  1. کاربری فضا یعنی مثلا فضای مدنظرتان منزل است یا محیط اداری یا یک مغازه یا دفتر کارخانه
  2. میزان تردد در پروژه شما
  3. عمومی بودن یا خصوصی بودن فضایی که در اختیار دارید
  4. سلیقه شما ازنظر سبک ظاهری
  5. دوامکفپوش مورد نظر شما
  6. پیش ساخته یا اجرایی بودن
  7. ساختار،اعم از یکپارچه یا کلیکی بودن آن
  8. قیمت مناسبو مقرون بصرفه بودن آن

قیمت کفپوش به ترتیب ارزان به گران به شرح زیر است :

  1. کفپوش پی وی سی
  2. کفپوش لمینیت
  3. کفپوش میکروسمنت
  4. کفپوش پارکت
  5. کفپوش اپوکسی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *